Cílem projektu je vytvořit metodiku umožnující pomocí bezpilotních leteckých prostředků identifikovat potencionálně nebezpečné stromy ohrožujících dopravní infrastrukturu a zautomatizovat proces detekce skrze vlastní uživatelský software. Na základě výstupů projektu bude možné provádět pravidelný standardizovaný monitoring dřevin podél komunikací a ze získaných dat (výška stromu, druh, vzdálenost od osy dopravní infrastruktury atd.) detekovat pro dopravní infrastrukturu potencionálně nebezpečné stromy. Získané informace budou sloužit také jako podklad pro vypisování výběrových řízení zaměřených na odstraňování potenciálně nebezpečných stromů, které je prevencí možných ztrát na životech či materiálních škod.
Na základě výstupů projektu bude možné pomocí bezpilotních leteckých prostředků detekovat potenciálně nebezpečné stromy v okolí jakékoliv dopravní infrastruktury, které by mohly svým pádem ohrozit účastníky dopravního provozu či poškodit samotnou dopravní infrastrukturu. Potencionálními uživateli výstupů projektu, na jejichž přímou poptávku projekt reaguje, jsou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Informace o stavu lesních porostů (na úrovni jednotlivých stromů) jsou důležité nejen pro zajištění bezpečnosti dopravního provozu, ale jsou rovněž nezbytným podkladem pro vypisování výběrových řízených zaměřených na jejich údržbu. V současnosti jsou tyto informace získávány pozemním terénním šetřením, což je ale z časového, personálního i ekonomického hlediska velmi neefektivní a často i ne dostatečně přesný způsob pořizování dat. Výstupy projektu založené na využití bezpilotních systémů přinášejí inovativní řešení, které umožňuje celý proces zautomatizovat a aplikovat ho komplexně na větší uzemní celky. Přínosem projektu je i vytvoření metodického standardu, který umožní výměnu dat mezi jednotlivými lokálními správami dopravní infrastruktury a umožní tak aplikaci komplexně pro celém území ČR. Nutnost metodického standardu roste s potřebou správců dopravních infrastruktur měření provádět opakovat ročně a výstupy archivovat v podobě, která by umožnila porovnání různých období. Potřebnost projektu dále dokládá i několik letošních incidentů spojených s pádem stromů do kolejiště, kterým by se dalo díky výstupům projektu předejít.