Pro určení potencionálně nebezpečných stromů v okolí dopravní infrastruktury bylo nejprve nutné získat data z terénu pro vytvoření algoritmů a ověření jejich funkčnosti. Stromy, které by svým pádem mohly ohrozit účastníky dopravního provozu se stanoví podle jejich výšky a vzdálenosti od dané infrastruktury. Ke zjištění výšek stromů je nutné znát nadmořskou výšku daného území, která je vyjádřena digitálním modelem reliéfu. Reliéf představuje zobrazení zemského povrchu v digitální podobě bez přírodních či umělých objektů a pro zájmového území je zobrazen níže.
Naopak digitální model povrchu zachycuje veškeré objekty nacházející se na povrchu. Model byl vytvořen pomocí fotogrammetrické metody Structure from Motion z náletu bezpilotním letounem. Nálet proběhl dne 8.8.2019 ve výšce 130 m a s překryvem snímků 80 % v blízkosti NPR Rejvíz v CHKO Jeseníky. Předmětem náletu byla zpevněná asfaltová komunikace a okolní zapojený porost, který místy přechází v holiny.
Výsledkem náletu v testovací lokalitě jsou fotografie zachycující zájmové území, ze kterých bylo následně vygenerováno bodové mračno obsahující 1 309 707 bodů. Převedením mračna bodů do formátu rastru byl vytvořen potřebný digitální model znázorňující nadmořské výšky.
Samotná výška stromů a veškerých objektů byla vypočtena z rozdílu nadmořské výšky modelu povrchu a modelu reliéfu. Následující normalizovaný digitální model povrchu tedy zobrazuje požadované výšky.